چگونه یک خبر یا مطلب جدید به سایت اضافه کنم؟

چگونه یک خبر یا مطلب جدید به سایت اضافه کنم؟


براي اضافه کردن یک مطلب جدید می بایست پس از ورود به سایت به قسمت کنترل پنل بروید. اینکار از منوي برو به و انتخاب گزینه کنترل پنل انجام می شود.
 
 
از منوي سمت راست بر روي گزینه مطالب و محتوا کلیک کنید.
 
روي دکمه اضافه کردن کلیک کنید تا لیستی از انواع محتوا ها نمایش داده شود.
 
گزینه اول یعنی مطلب ساده را انتخاب کنید.
 
بخش هاي عنوان و شرح مطلب را وارد کنید. در ادیتور قسمت شرح مطلب می توانید تصاویر دلخواه خود را نیز به مطلب اضافه کنید.
 
 
دکمه انتشار را کلیک کنید. با اینکار مطلب جدید شما به پرتال اضافه می شود. اما ممکن است در هیچ صفحه اي نمایش داده نشود. براي نمایش این مطلب می بایست مراحل زیر را دنبال کنید:
 
ابتدا باید صفحه اي که می خواهید در آن مطلب شما نمایش داده شود را انتخاب کنید. فرض می کنیم شما میخواهید این مطلب را درصفحه اصلی نمایش دهید. براي اینکار لینک سمت راست بالاي کنترل پنل با عنوان بازگشت به سایت را فشار دهید تا صفحه اصلی سایت را ببینید.
 
از نوار ابزار مدیریتی بالاي سایت، تیک نمایش تنظمیات پرتلت ها   را بزنید.
 
پرتلت نمایش اخبار مورد نظر را در صفحه بیابید و دکمه پیکربندي آن را بزنید. معمولا اخبار با پرتلت نمایشگر دسته اي مطالب نمایش داده می شوند. در غیر این صورت می بایست این پرتلت را به صفحه اضافه کنید. براي اینکار از منوي اضافه کردن نوار ابزار بالاي صفحه استفاده کنید و پرتلت نمایشگر دسته اي مطالب را انتخاب کنید. این پرتلت به صفحه اضافه می شود. می توانید با ماوس و به صورت درگ اند دراپ آن را در مکان مورد نظر قرار دهید.
 
 
 
 
 
در بخش پیکربندی اولین گزینه می بایست روي حالت انتخاب پویاي مطالب
 تنظیم شده باشد. در غیر اینصورت راهنماي بخش انتخاب دستی مطالب را مطالعه کنید.
 
 
 
 
 
در بخش فیلتر مطالب و محتوا چک کنید که این پرتلت چه دسته بندي هایی را نمایش می دهد. اگر هیچ گونه دسته یندي انتخاب نشده باشد کلیه مطالب شما پس از درج در کنترل پنل بلافاصله در سایت نمایش داده خواهد شد. پس اگر این اتفاق نیفتاده است می بایست این بخش تنظیم شده باشد. فرض می کنیم دسته بندي انتخاب شده در این پرتلت دسته بندي اخبار صفحه اصلی باشد. لازم به ذکر است این دسته بندي ها توسط مدیر سایت و در کنترل پنل تعریف می شود و ممکن است براي هر سایتی متفاوت باشد. پس از یافتن دسته بندي اخبار سایت در صفحه اصلی یا صفحه مورد نظر به کنترل پنل بر گردید.
 
 
درصورتیکه خودتان پرتلت نمایشگر دسته اي مطالب را به صفحه اضافه کرده اید می بایست یک دسته بندي مناسب براي این بخش از سایت انتخاب نمائید. دسته بندي ها از بخش فیلتر در پیکربندي پرتلت انتخاب می شوند. حالت پیشفرض انتخاب تگ را پشتیبانی می کند. با تغییر حالت و انتخاب دسته بندي می توانید دسته بندي مناسب را انتخاب نمائید. اگر سایت شما فاقد دسته بندي باشد باید دسته بندي ها را ایجاد کنید براي ایجاد دسته بندي راهنماي دسته بندیمطالب و محتوا از کجا تعریف می شود؟را بخوانید. در کنترل پنل روي گزینه مطالب و محتوا کلیک کنید تا لیست مطالب نمایش داده شود. سپس روي خبر جدیدي که وارد کرده اید کلیک کنید تا صفحه ویرایش مطلب لود شود. در قسمت دسته بندي مطلب، دسته بندي اخبار صفحه اصلی را انتخاب کنید و دکمه انتشار را کلیک کنید. مطلب شما در صفحه اصلی سایت قسمت اخبار نمایش داده می شود.
 
 
نکته 1: برخی از حالت هاي نمایش اخبار در کنار یا زیر هر خبر یک عکس کوچک یا اسلاید نشان می دهند. مطلب جدید شما چنین عکسی ندارد و در اینگونه نمایش ها فقط عنوان خواهد داشت. لذا بهتر است در هنگام ورود یا ویرایش مطالب در قسمت خلاصه، یک عکس کوچک براي مطلب وارد یا انتخاب کنید.
نکته 2: برخی از پرتلت هاي نمایشگر دسته اي محتوا در قسمت پیکربندي در بخش حوزه بر روي نمایش هر نوع محتواي وب تنظیم نشده اند و مثلا فقط گزارش تصویري را نمایش می دهند. این پرتلت ها حتی پس از طی موارد فوق نیز مطلب را نمایش نمی دهند مگر آنکه نوع مطلب شما نیز گزارش تصویري باشد. در این صورت باید حتما نوع مطلب شما هم گزارش تصویري باشد. براي توضیحات بیشتر به راهنماي ساختار و قالب مطالب چه کاربردي دارند؟مراجعه کنید.
نکته 3: در مطالب بعدي که وارد می کنید صرفا لازم است در کنترل پنل دسته بندي مطالب را به درستی انتخاب کنید و دیگر نیازي به طی مراحل قبلی براي پیدا کردن دسته بندي مناسب وجود ندارد.
نکته 4: براي ورود مطالب جدید می توانید از دکمه اضافه کردن مورد جدید در پرتلت نمایشگر دسته اي مطالب استفاده کنید. در این صورت دیگر نیازي به انتخاب دسته بندي مناسب نیست.